De benefits van een loyalty platform

Een loyalty platform is een hulpmiddel om op basis van het gedrag van je klanten de verkoopstrategie aan te passen. Een loyalty platform werkt met een klantenpas en een achterliggend systeem. Daarop kunnen de klanten met hun pas inloggen. Uit de combinatie van een klantenpas en een mijn-omgeving systeem is veel informatie te halen over het gedrag van de klanten. Van elke individuele klant is te zien hoe hij reageert op aanbiedingen. Door alle reacties van klanten te analyseren is het mogelijk om je marketing strategie aan te passen. Dat leidt tot een beter inzicht in de wensen van de klanten en hogere verkoopcijfers.

Loyalty platform opzetten

Het werken met een loyalty platform is een specialisme, dat door DBF tot in de finesses wordt beheerst. Als je besluit om met DBF in zee te gaan krijg je een kant en klaar loyalty platform tot je beschikking. Dat bevat een digitaal systeem en een klantenpas. Je krijgt hulp bij het segmenteren en analyseren van de data, waarbij de gegevens op een overzichtelijke manier met duidelijke grafieken worden gepresenteerd. Ook is het mogelijk om met een 1-op-1 benadering met de klanten te gaan werken. Kortom, met een loyalty platform krijg je inzicht in het aankoopgedrag van al je klanten.

De praktijk

In de praktijk blijkt dat je met een dergelijk systeem een aanzienlijk hogere omzet kunt behalen. Aan de ene kant geef je je klanten voordeel door hen te laten profiteren van acties. Doordat zij gebruik maken van die acties krijg jij inzicht in wat zij belangrijk vinden en daar kun je je marketing strategie op aanpassen. Wie besluit om de klantenpas te combineren met een mijn-omgeving heeft de kans om rechtstreeks met zijn klanten te communiceren. De omgeving is ook eenvoudig te koppelen met nieuwsbrieven.

De benefits van een loyalty platform
Schuiven naar boven